Σελίδες

Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ

Ο Μυστικός Δείπνος
Ήταν Πέμπτη. Ο Ιησούς με τους μαθητές Του ξεκίνησε από την Βηθανία να πάει στα Ιεροσόλυμα. Στο δρόμο τους είπε τα όσα επρόκειτο να πάθει έπειτα από λίγο από τους Φαρισαίους. Οι μαθητές στενοχωρήθηκαν και όλη την ώρα ήταν λυπημένοι και μελαγχολικοί.
Έφτασαν στα Ιεροσόλυμα το βράδυ και πήγαν σε ένα σπίτι να δειπνήσουν. Πριν από το δείπνο, ο Ιησούς πήρε μια λεκάνη με νερό και έπλυνε τα πόδια των μαθητών Του, για να τους διδάξει την ταπεινοφροσύνη. Αφού έπλυνε τα πόδια όλων (και του Ιούδα), είπε :
— Αυτό να κάνετε και σεις. Να υπηρετείτε τους άλλους με προθυμία.
Κατόπι κάθισαν όλοι γύρω στο τραπέζι και ο Ιησούς είπε με πολλή συγκίνηση:
— Ένας από σας θα με προδώσει.
Ταράχτηκαν οι μαθητές και ρωτούσαν το δάσκαλο τους ανήσυχοι:
— Μήπως είμαι εγώ, Κύριε ;
— Είναι εκείνος,  στον  οποίο  θα δώσω  ένα κομμάτι ψωμί βουτηγμένο  στο πιάτο.
Το έδωσε στον Ιούδα και του είπε :
— Ό,τι έχεις να κάνεις, να το κάνεις γρήγορα...
Ο   Ιούδας χάθηκε μέσα στη νύχτα. Πήγε να βρει τους Φαρισαίους...
Ο Χριστός, έπειτα, πήρε ψωμί, το ευλόγησε και το μοίρασε στους μαθητές Του, λέγοντας :
-« Λάβετε, φάγετε· τούτο μου εστί το Σώμα το υπέρ υμών κλώμενον εις άφεσιν αμαρτιών».
Δηλαδή: « Πάρτε και φάτε. Λυτό είναι το Σώμα μου, που θα κομματιαστεί, για να συγχωρεθούν οι αμαρτίες του κόσμου ».
Ύστερα πήρε ένα ποτήρι κρασί, το ευλόγησε και έδωσε σε όλους να πιούν, λέγοντας :
-«Πίετε εξ αυτού πάντες· τούτο εστί το Αίμα μου, το της Καινής Διαθήκης, το υπέρ υμών και πολλών εκχυνόμενον, εις άφεσιν αμαρτιών».
Δηλαδή: «Πιείτε απ’ αυτό όλοι. Αυτό είναι το Αίμα Μου, της Καινής Διαθήκης, που θα χυθεί, για να συγχωρεθούν οι αμαρτίες των ανθρώπων».
Κατόπι συμβούλεψε τους μαθητές Του να είναι αγαπημένοι. Και αφού έψαλαν ύμνους προς το Θεό, βγήκαν έξω και βάδισαν προς το όρος των Ελαιών. Στο δρόμο ο Ιησούς τους είπε :
— Τη νύχτα αυτή, όλοι σας θα κλονιστείτε στην πίστη σας προς Εμένα.
— Εγώ Κύριε, είπε ο Πέτρος, δε θα το κάνω αυτό. Και τη ζωή μου ακόμη θα. δώσω για Σένα.
Και ο Χριστός του απάντησε :
— Πέτρο, αλήθεια σου λέγω, ότι αυτή τη νύκτα, πριν ακόμη λαλήσει ο πετεινός, θα με αρνηθείς τρεις φορές.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.